Followers

Wednesday, October 13, 2010

Apa Itu Kenikmatan............




Photobucket
   Aku mencuba untuk menghisab diri ini... Aku rasakan diriku terlalu takut untuk menempuh dugaan ini.. Aku risauakn andainya aku pergi dulu sebelum sempat ku bertaubat... Banyak kenikmatan yang telahku sia-siakan, apa pintu itu masih terbuka buat diriku???


   Aku percaya tuhan itu maha Esa dan Pengampun buat seluruh umatnya, Alhamdulillah indahnya hidup ini bila dilahirkan sebagai seorang muslim... Aku dibesarkan dengan cara Islam, cara yang terbaik dalam hidupku dimana aku belajar menjadi seorang manusia yang bersyukur dengan nikmat yang diberikan...

   Harapanku pada masa depan agar aku dapat menabur bakti dan kudrat demi memacu Islam menjadi agama agung di muka bumi ini.... Aku mahu membantu yang susah untuk sama-sama merasai kesenangan setara... Harapan dihatiku, semoga aku dapat menolong anak-anak yatim yang kekurangan kasih sayang keluarga agar mereka dapat mengecapi bahagia sama seperti insan yang lain...

   Aku berharap sangat agar dipermudahkan aku jalan untuk sama-sama berkongsi kasih dengan mereka semua.. Aku mahukan nasib mereka terbela dan seterusnya menguatkan semangat mereka untuk terus bangun menempuh setiap dugaan yang menimpa...

   Terima kasih buat ibu bapaku kerana kelahiranku di dunia ini, indahnya kenangan bersama mereka.. Inilah azimat berharga dalam hidupku, yang selalu aku gunakan dalam menmpuh hidup yang penuh dengan liku kehidupan ini...... Aku berharap segala apa yang berlaku adalah satu hikmah yang terbaik buat semua, tiada yang lebih indah bilamana semua dapat merasakannya.. Namun tidak semua yang kita harapkan menjadi kenyataan, sebaliknya berusahalah untuk mencapai yang terbaik demi kesenangan semua...





1 comment:

  1. bersyukur apa yang kita ada..
    menghargai org yg menyayangi kita
    berbakti pada org yg berjasa pada kita
    and..
    merindu pada yang kasih :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...