Followers

Tuesday, July 6, 2010

Merindui kedua orang tuaku


Photobucket



   Assalamualaikum wbt.. sudah 2 minggu aku pulang ke kampus dan sudah 2 minggu juga la aku sibuk dengan praktikum... Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar walaupun agak sedikit kelam kabut... Dalam kesibukan membuat lesson plan, sebenarnya jauh di sudut hati aku teringat kat kampung... 

   Mana tidaknya, aku rindu dengan kelibat abah dan mama.. kalau di kampus, waktu pagi aku kena bangun sendiri, tapi kalau di rumah mesti mama yang kejutkan.. walaupun aku ni jenis yang liat untuk bangun pagi tapi aku rindu suara mama menjerit-menjerit memanggil nama aku supaya aku bangun solat subuh.. kat sini semua aku kena urus sendiri, lambat bangun maka lambatlah aku pergi sekolah...

   Begitu juga dengan abah, reaksi spontan abah selalu wat aku terkenang.. walaupun x banyak cakap tapi nada suara inilah yang pernah membuat aku rasa gerun pada masa dulu... Lagak abah yang sentiasa tenang dan 'cool' dalam apa jua keadaan aku jadikan azimat dan bekalan yang berharga apabila aku tiba di sini..

   Abah dan mama, anakmu sentiasa merindukan suasana kampung yang tenang dan damai... InsyaAllah jika dipanjangkan umur kita akan bersua lagi... sayang anakmu untukmu berdua sepanjang hayat..
cincow~

3 comments:

  1. walau jauh .. dekat dihati...
    jgn lupa menghubungi mereka..

    ReplyDelete
  2. Betul tu,wajah mereka sentiasa terngiang2 dlm fikiran aku jugak,xsabar nak balik minggu depan!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...